Kėbulo poliravimas: kaip, kodėl ir su kuo

Niekur netelpančios temos

Kėbulo poliravimas: kaip, kodėl ir su kuo

Standartinė Runce » Pen Kov 12, 2010 12:21 pm

Šaltuoju metų laiku sniego, ledo, druskos ir žvyro „atakas“ iškentę automobiliai sulaukė pavasario, tad sušilus orams vairuotojams neišvengiamai teks daugiau dėmesio skirti savo „plieninių draugų“ išvaizdai. Vienas iš būdų suteikti daugiau žavesio automobiliui yra kėbulo spalvą padedantis atnaujinti poliravimas. Estijos DELFI portale rašoma, kaip tinkamai atlikti šią procedūrą.

Kėbulo poliravimas atlieka dvi funkcijas: apsauginę ir kosmetinę. Polirolis sudaro papildomą išorinį sluoksnį, kuris apsaugo automobilio dažytą paviršių nuo abrazyvinių (smėlio, purvo) ir cheminių (druskos) medžiagų poveikio, o taip pat – nuo ultravioletinių spindulių.

Polirolio sluoksnis atlieka ir estetinę funkciją – paprastai tariant, po šios procedūros automobilis blizga. Polirolis leidžia pakankamai efektyviai slėpti smulkius viršutinio dažų sluoksnio įbrėžimus, o taip pat po remonto atsiradusius gilių įbrėžimų pėdsakus.

Kokį polirolį pasirinkti?

Polirolių pasirinkimas yra gana didelis, o rinkoje vis atsiranda įvairių gamintojų naujų produktų. Tačiau renkantis polirolį, reiktų saugotis neaiškių gamintojų produktų ir nepirkti aiškiai pigių ir nekokybiškų prekių.
Normalios kokybės polirolio kaina prasideda nuo 45 Lt. Kuris polirolis geresnis – pagamintas vaško, teflono ar silikono pagrindu? Šiuo klausimu rasti teisingą atsakymą nelengva, nes įprastai patikimų gamintojų poliroliai duoda tokį pat gerą rezultatą, nepaisant jų sudėties.

Atkreiptinas dėmesys, kad daugelio „atstatančiųjų“, arba kitaip vadinamų valančiųjų, polirolių sudėtyje yra abrazyvinis komponentas, nuimantis viršutinį poliruojamą dažų sluoksnį. Toks polirolis naudojamas išblukusiems dažams atgaivinti, panaikinti įsigėrusį purvą, o taip pat maskuoti smulkius įbrėžimus ir apdirbti po remonto dažomą paviršių.

Tačiau piktnaudžiauti poliroliu su abrazyvinėmis dalelėmis nepatariama, nes dažnai jį naudojant dažai nusišveičia. Apie tai, ar polirolio sudėtyje yra abrazyvinių dalelių, sužinosite perskaitę įpakavimo informaciją arba pasikonsultavę su kompetentingu pardavėju.

Ypač dėmesingi turėtų būti „metallic“ spalvos automobilių šeimininkai. Renkantis polirolį svarbu žinoti, kokia tiksliai „metallic“ dažų spalva padengtas automobilis, nes įvairiems atspalviams reikalingi skirtingi poliroliai.

Kitas svarbus apsektas – spalvinių polirolių naudojimas. Standartinėms spalvoms, pavyzdžiui baltai arba juodai, problemų veikiausiai nekils, tačiau jeigu automobilis turi originalų atspalvį, poliruojant galima sugadinti spalvą ir suteikti kitą, netinkamą atspalvį.

Todėl prieš naudojant polirolį, patariama jį išbandyti mažai matomoje vietoje, pavyzdžiui slenksčio apačioje arba atsisakyti spalvinės sudėties ir pasirinkti bespalvį polirolį. Tiesa, jeigu vis vien norisi naudoti spalvinį polirolį, ko gero vienintelis 100 proc. teisingas sprendimas būtų kreiptis į oficialią atstovybę, kurioje specialistų konsultacija padės išsirinkti tinkamą spalvinį polirolį.

Kaip poliruoti?

Žinoti kaip poliruoti, ko gero, tai ir yra svarbiausias šios procedūros veiksnys. Poliruoti kėbulą pačiam nėra toks paprastas uždavinys, kaip kad galėtų atrodyti iš pirmo žvilgsnio.

Net ir pats geriausias ar kokybiškiausias polirolis gali pasirodyti neefektyvus ir gali netgi pakenkti, jeigu nesilaikysite poliravimo technologijos ir pagrindinių šios procedūros taisyklių.

Pradėkime nuo pradžių. Automobilio kėbulo poliravimas, taip pat kaip ir atskirų detalių, turi būti atliekamas sausu oru, nuo saulės ir vėjo apsaugotoje vietoje. Kai kurie autokosmetikos gamintojai leidžia savo polirolius naudoti ir šviečiant saulei, tačiau jeigu įmanoma, geriau tą atlikti pavėsyje.

Vienareikšmiškai neverta poliruoti pučiant vėjui, nes ant automobilio neišvengiamai pateks dulkės ir kiti nešvarumai. Negalima poliruoti ir po medžiais bei dulkėtose ar drėgnose patalpose.

Reikia griežtai laikytis gamintojo instrukcijų, tai ypač aktualu tuo metu, kol automobilis dar nėra paruoštas eksploatuoti. Jeigu gamintojas sako, kad mašiną galima eksploatuoti tik praėjus dviems valandoms po poliravimo, tai reiškia, kad išvažiavus iš garažo po valandos jūsų darbas nueis perniek.

Nepaisant to, ką gamintojai rašo ant pakuotės, įprastai polirolis visiškai sukietėja maždaug po paros, todėl jeigu turite galimybę automobilį po poliravimo palaikyti ilgiau – pasinaudokite tuo.

Kuo poliruoti?

Kėbulo poliravimo procedūrai reikia ir priemonių. Parduotuvėse rasite įvairių kempinių, servetėlių ir pirštinių poliravimui. Tačiau jeigu neturite noro mokėti už „skudurėlį su etikete“, galima naudoti ir paprastesnį variantą – audinio skiautę ar skudurėlį.

Svarbu, kad medžiaga nebūtų per kieta, nebraižytų dažų, nepaliktų siūlelių ar pūkų, kurių paskui bus sunku atsikratyti nuo poliruojamo paviršiaus.

Kad ir kuo nuspręstumėte poliruoti, nereikia pamiršti, kad prieš poliravimą matomoje vietoje (variklio dangtis, durelės, sparnai) vertėtų pasitreniruoti mažai matomose vietose. Reikia patikrinti, kaip polirolis pasidengia, ar teisingai pasirinkta poliravimo priemonė ir kiek reikia pastangų dirbant šį darbą.

Ir dar – svarbu neskubėti. Nebandykite poliravimo atlikti greitai, nes šiam procesui skubėjimas nebus naudingas, o kokybiškam poliravimui geriau skirti daugiau laiko, kad būtų galima ramiai ir teisingai atlikti visą procedūrą.
Škoda Superb 2,0TDI PRAHA
Renault Espace IV 2,2dci PRIVILEGE Parduota
Volvo 2,4 D5,Parduota
Renault Laguna II,1.9dci,Expression,Parduota
Renault Laguna I, 2.0 ,RXE ,Parduota

Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Runce  
Super VIP
 
Pranešimai: 3396
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Espace IV
Vardas: Arunas
Skype: Arunas.d4
Padėkojo: 0
Gavo padėkų: 6

Re: Kėbulo poliravimas: kaip, kodėl ir su kuo

Standartinė Vaidotas » Pen Kov 12, 2010 12:51 pm

Na poliravimas nera jau toks paprastas polirolio trynimas kaip gali atrodyti... Visu pirma kas yra poliravimas. Poliravimas tai kebulo lako sluoksnio nuemimas ir vaskavimas padengiant ji apsaugine danga. Daug kas mano, jog nusipirkus parduotuveje tarkim koki "turtle wax", juo su skudureliu patrynus ir auto bus nupoliruotas. Isgirdus tokias snekas ima juokas. istikruju sitie visi "turtle wax" sudaro trumpalaiki efekta poliravimo, kuris dingsta jau po 2-3 plovimu ar net greiciau. Siuo metu tenka dirbti su poliravimo medžiagomis, taigi papasakosiu kaip tai vyksta realiai. Poliravimas vyksta taip:
I žingsnis vadinamas šlifavimu. Naudojant poliravimo masinka ant jos yra dedamas kailis (medvilninis diskas). Naudojamas poliravimo kailis bei poliroliai Allchem 473 (nano), 426, 427, 433 (skiriasi pagal stambuma). Šiame žingsnyje yra "nudrožiamas" suraizytas lako sluoksnis.
II žingsnis vadinamas poliravimu. Naudojant kietesne poliravimo kempine (pvz.: Allchem baltos spalvos) bei poliravimo pastas Allchem 473 arba 474, 472, 433 yra su kempine ir masinka didesnem apsukomis itrinamas polirolis. Šiame žingsnyje pavirsius yra svelninamas, lyginamas. Daznai tenka matyti jog tamsiu spalvu masinoms lieka tokie ratilai ant pavirsiu. Norint ju isvengti naudojama poliravimo pasta Allchem 433. Ji butent skirta kad isvengti tu ratilu.
III žingsnis vadinamas vaškavimu. Jo metu naudojant jau minkstesne poliravimo kempine (pvz.: Allchem pilkos spalvos) bei poliravimo vaška Allchem 453 (kritox) arba 451 (silikoninis) yra itrinamas vaskas i poras. po sio veiksmo pavirsius yra nuvalomas mikropluosto sluoste, ir patikrinamas ar pavirsius pasidenges vasku tolygiai. Jei taip nera, tai tose vietose galima sita zingsni pakartoti. Paviršius tampa blizgantis bei atgauna savo spalva.
Taip paruosus automobilio pavirsiu jis pasikeis neatpazystamai, pasidengs apsaugine danga ir blizges kaip nauja arba kaip naujai nudazyta. Tokia apsauga laikys panasiai sezona, tikrai nedings po vieno ar dvieju auto plovimu. Beabejo zmogui kuris pirma karta ima masinka i rankas reiktu buti itin atidziam, nes smarkiau spaudziant masinka kai kurioms vietoms (ypac ant braunu ar sulenkimu) atsiranda lako ar net dazu pratrynimo rizika, kas gali sugadinti kebula. Tiems kurie yra megine tai, kas prijaucia bei nori pavasari pradeti su atnaujintu automobiliuku, visu poliravimui skirtu medziagu galima teirautis pas mane i AZ.
EX Renault Laguna 2.0 RXE 94 m. tamsiai zalias metallicas :)
Dabar Peugeot 307 2003 m., 1.6 16 V benzinas
Vartotojo avataras
Vaidotas  
Dalyvis
 
Pranešimai: 413
Miestas: Vilnius
Automobilis: Peugeot 307 1.6 16V
Vardas: Vaidotas
Padėkojo: 0
Gavo padėkų: 0

Re: Kėbulo poliravimas: kaip, kodėl ir su kuo

Standartinė N3xt » Pen Kov 12, 2010 1:15 pm

Esu poliraves, tai dirbau taip:

Pasiemiau kibira vandens purkstuva, 2000 svitro ir su padu visa kebula neujau, nudziuvus masina liko visiskai matine.
Poto paemiau toki prietaisiuka kaip fleksas tik kad sukiai reguliuojas, uzdejau pada pemiau pasta keliu rusiu ir su grublesne nuvariau visa kebula: poto su maziau grubleta.

Uztrukau ilgai, pora dienu, bet kebulas atrode pasakiskai pamenu... kaip veidrodis :]] Galejo panos i kebula ziuredamos dazytis :D
Laguna x91 coupe
Vartotojo avataras
N3xt  
Klubo narys
 
Pranešimai: 4340
Miestas: Telšiai
Automobilis: Laguna x91 coupe
Vardas: Domantas
Padėkojo: 2
Gavo padėkų: 5

Re: Kėbulo poliravimas: kaip, kodėl ir su kuo

Standartinė Vaidotas » Pen Kov 12, 2010 2:20 pm

teisingai Next, ir pats gali pasakyti ka reiskia tie "turtle wax"... ;) na tu darei kaip sakant megejiskai ir sunkesniu keliu, bet efektas tikrai geras, tikiu Tavimi... ;) Beje, kokias pastas naudojai? Vilniuje snd skaisciai sviecia saule, plovyklos perpildytos. Taciau matyti ir tokiu kurie eilese prie poliravimo ;) Sezonas atsidaro...
EX Renault Laguna 2.0 RXE 94 m. tamsiai zalias metallicas :)
Dabar Peugeot 307 2003 m., 1.6 16 V benzinas
Vartotojo avataras
Vaidotas  
Dalyvis
 
Pranešimai: 413
Miestas: Vilnius
Automobilis: Peugeot 307 1.6 16V
Vardas: Vaidotas
Padėkojo: 0
Gavo padėkų: 0

Re: Kėbulo poliravimas: kaip, kodėl ir su kuo

Standartinė Runce » Šeš Kov 13, 2010 6:47 am

Vaidotai,o kiek kartų mašiną taip galima atnaujinti nepažeidžiant dažų sluoksnio,nes manau nuimant laką,nesvisuose vietose nusiima tik lakas,užkabina ir dažų.Kiek esu girdėjęs iš kalbų,sako tokį apdirbimą galima atlikti porą kartų mašinai,su sąlyga,kad anksčiau to nebuvo daryta.Antras dalykas,rašai,kad po tokio apdirbimo poliravimas išlaiko maždaug sezoną,turi omenyje,kad sezoną laiko neatnaujinant papildomai su,tarkim,tuo pačiu "turtle wax"?ar reikia visą tą laiką kartas nuo karto pertepti su paprastu poliroliu?Prie to pačio paklausiu kaip tą sluoksnį išlaikyti ilgiau,tarkim du sezonus?ar aplamai tai įmanoma..
Škoda Superb 2,0TDI PRAHA
Renault Espace IV 2,2dci PRIVILEGE Parduota
Volvo 2,4 D5,Parduota
Renault Laguna II,1.9dci,Expression,Parduota
Renault Laguna I, 2.0 ,RXE ,Parduota

Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Runce  
Super VIP
 
Pranešimai: 3396
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Espace IV
Vardas: Arunas
Skype: Arunas.d4
Padėkojo: 0
Gavo padėkų: 6

Re: Kėbulo poliravimas: kaip, kodėl ir su kuo

Standartinė N3xt » Šeš Kov 13, 2010 10:02 am

Vaidotas rašė:teisingai Next, ir pats gali pasakyti ka reiskia tie "turtle wax"... ;) na tu darei kaip sakant megejiskai ir sunkesniu keliu, bet efektas tikrai geras, tikiu Tavimi... ;) Beje, kokias pastas naudojai? Vilniuje snd skaisciai sviecia saule, plovyklos perpildytos. Taciau matyti ir tokiu kurie eilese prie poliravimo ;) Sezonas atsidaro...


pastos nzn kokios ten buvo pasijamiau is pazystamo kuris pats poliruoja masinas... siaip nepigias perka ziuriu uz maza dezute apie 200 suploja... veza jam ten is vokeciu kiek zinau.

Turtle vax pats naudoju, bet tai nelaikau poliravimu, nes si bizala naudojau visa vasara po kiekvieno plovimo, kadangi mano spalva prikli kiekviena dulkele ar laselis matos, tai pirmam lietuciui pasirodzius kad nenubaltu ja visa nuvaskuoju... ir blizga ir eksplotuot siektiek geriau :] Pasiziurekite patys i garazo pirmasias foto, va ka reiskia kas 4 diena plovimas ir vaskavimas =D Veidrodis :]] Bet poliravimu tai negaliu pavadint
Laguna x91 coupe
Vartotojo avataras
N3xt  
Klubo narys
 
Pranešimai: 4340
Miestas: Telšiai
Automobilis: Laguna x91 coupe
Vardas: Domantas
Padėkojo: 2
Gavo padėkų: 5

Re: Kėbulo poliravimas: kaip, kodėl ir su kuo

Standartinė Vaidotas » Šeš Kov 13, 2010 8:19 pm

Runce rašė:Vaidotai,o kiek kartų mašiną taip galima atnaujinti nepažeidžiant dažų sluoksnio,nes manau nuimant laką,nesvisuose vietose nusiima tik lakas,užkabina ir dažų.Kiek esu girdėjęs iš kalbų,sako tokį apdirbimą galima atlikti porą kartų mašinai,su sąlyga,kad anksčiau to nebuvo daryta.Antras dalykas,rašai,kad po tokio apdirbimo poliravimas išlaiko maždaug sezoną,turi omenyje,kad sezoną laiko neatnaujinant papildomai su,tarkim,tuo pačiu "turtle wax"?ar reikia visą tą laiką kartas nuo karto pertepti su paprastu poliroliu?Prie to pačio paklausiu kaip tą sluoksnį išlaikyti ilgiau,tarkim du sezonus?ar aplamai tai įmanoma..


Na supranti kaip yra...Aisku tas lako sluoksnis nusiima, bet jis nera lb storai nuimamas. Visos auto yra lakuojamos 1,5 arba 2 sluoksniais. poliruodamas nuimi tik lb plona jo dali, mikronais praktiskai... NUpoliravus jei nevazineji per miskus (apraizoma su sakom) ar pievas, jei plaudamas auto naudoji purvo tirpikli ar kokia kita priemone kad su nesvarumais nesuraizytum dazu tai auto gali islikti ir ilgiau be jokiu papildomu priemoniu. Buna taip pat pavirsiaus padengiamas teflonu. Tai yra brangesnis bet ir efektyvesnis metodas. Na jei noretum tai padaryti, galeciau patarti kur tai kokybiskai atlikti. Patikek, efektas stulbinantis ;)
EX Renault Laguna 2.0 RXE 94 m. tamsiai zalias metallicas :)
Dabar Peugeot 307 2003 m., 1.6 16 V benzinas
Vartotojo avataras
Vaidotas  
Dalyvis
 
Pranešimai: 413
Miestas: Vilnius
Automobilis: Peugeot 307 1.6 16V
Vardas: Vaidotas
Padėkojo: 0
Gavo padėkų: 0

Re: Kėbulo poliravimas: kaip, kodėl ir su kuo

Standartinė Mentalistas » Sek Kov 14, 2010 6:09 pm

Kur rasti poliravimo masinele? Kokios mazdaug kainos?
Renault Laguna, 2l, 16v, 102kw, RXE, 1996m.
Vartotojo avataras
Mentalistas  
Mokinys
 
Pranešimai: 48
Automobilis: Laguna I
Padėkojo: 0
Gavo padėkų: 0

Re: Kėbulo poliravimas: kaip, kodėl ir su kuo

Standartinė Vaidotas » Pir Kov 15, 2010 5:41 pm

Tau naujos ar devetos reikia?
EX Renault Laguna 2.0 RXE 94 m. tamsiai zalias metallicas :)
Dabar Peugeot 307 2003 m., 1.6 16 V benzinas
Vartotojo avataras
Vaidotas  
Dalyvis
 
Pranešimai: 413
Miestas: Vilnius
Automobilis: Peugeot 307 1.6 16V
Vardas: Vaidotas
Padėkojo: 0
Gavo padėkų: 0


Grįžti į Šiukšlynėlis

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių

cron