„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė kelyje

Niekur netelpančios temos

„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė kelyje

Standartinė Runce » Pen Vas 12, 2010 7:51 am

Automobilių avarijos dėl „juodojo ledo“ įvyksta keturis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego (remiantis Švedijos Nacionalinio Kelių ir Transporto tyrimų Instituto duomenimis). Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas.

„Juodasis ledas“ susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“. Važiuodami sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greitį, pamatę sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali turėti tragiškų pasekmių, nes žiemos metu švari juoda kelio danga gali būti labai apgaulinga, rašoma pranešime spaudai.

„Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi, vadinamu „juoduoju ledu“, – sakė „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. – „Juodasis ledas“ sąlygoja itin pavojingų vairavimo sąlygų susidarymą. Tai – mirtį nešanti grėsmė vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams”.
Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant juodojo ledo, svarbiausia mažinti greitį naudojant pulsuojantį stabdymą ir nenaudoti jokių staigių manevrų. Nors žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos. „Juoduoju ledu“ slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judėjimo pagreitis didėja, o sustojimo vietos suplanuoti neįmanoma.

„Tai grėsminga situacija ir pėstiesiems, žmonėms, stovintiems viešojo transporto stotelėse, todėl pamatę „juoduoju ledu“ padengtą kelio dangą budrūs turi būti visi”, – įspėja „Renault vairavimo mokyklos” instruktoriai.

Ką daryti, kai ant „juodojo ledo“ užvažiavęs automobilis ima slysti? Jei sukibimą su kelio danga praranda užpakaliniai automobilio ratai, reikia stengtis suvaldyti automobilį ir atstatyti jį į reikiamą trajektoriją. Jokiu būdu negalima staigiai ir aštriai spausti stabdžio pedalo, nes tai tik padidina automobilio slydimą į šoną. Kai sukibimą su kelio danga praranda priekiniai ratai praranda (dažniausiai taip nutinka darant staigų posūkį), reikia tuojau pat nuimti koją nuo greičio pedalo, sumažinti vairo sukimą, o po to vėl atsargiai daryti posūkį iš naujo. Toks manevras leidžia atstatyti reikiamą automobilio trajektoriją.

Vairuojant automobilį su ABS sistema svarbu išvengti ratų užblokavimo stabdymo metu. Nors ABS turinčių automobilių sustojimo distancija yra trumpesnė, važiuojant per dideliu greičiu neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greitį ir jo neviršyti. Vairuojant žiemos metu visada patartina vairuoti švelniai ir vengti aštrių judesių ir manevrų.
Škoda Superb 2,0TDI PRAHA
Renault Espace IV 2,2dci PRIVILEGE Parduota
Volvo 2,4 D5,Parduota
Renault Laguna II,1.9dci,Expression,Parduota
Renault Laguna I, 2.0 ,RXE ,Parduota

Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Runce  
Super VIP
 
Pranešimai: 3396
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Espace IV
Vardas: Arunas
Skype: Arunas.d4
Padėkojo: 0
Gavo padėkų: 6

Grįžti į Šiukšlynėlis

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių

cron