
Tepalų lygis mažėja, bet labai nežymiai. Berods jau 3tūkst km pravažiavau, o pripyliau vos 0,3l tepalo, kad išlaikyti matuoklės parodymus tarp min-max. Duslintuvų meistras paminėjo, jog tai gali būt vandens pompa leidžianti. Bet... skystis lyg ir tepaluotas. Ir taip, antifrizas mažėja, bet taip pat labai nežymiai.
Prasidėjo drėgnų orų etapas ir valio. Šaudom dujom, sušaudėm bakelį. Pasikeičiau žvakes, pasiūlė Robete imti „Valeo“, neva vis tiek ilgai netarnauja su dujomis. Įsistačiau žvakes, situacija pasitaisė. Ir drėgnais orais ir nelabai. Praėjo gal mėnuo laiko, stop. Vėl šlapia, nesikuria. Dar iki nesikūrimo pastebėjau, jog staigiau stabdant ar atleidus gazą nuo aukštų apsukų grįžtant į vietą, dirbant su dujomis mašiną tarsi prigęsta, o sukant didesniu greičiu sugeba visai užgęsti. Įtarinėjau duslintuvą, kuris barškėjo visas nuo paskutinio šūvio. Pasikeičiau pervirino viską nuo kolektoriaus beveik. Bildesys sumažėjo, bet variklis vis tiek prigęsta stabdant.
Sekantis etapas ėmiau įtarinėti laidus. Radau, kad beveik visi dangtelio kontaktai pažaliavę nuo korozijos, o babynos jungtis dar labiau. Nusipirkau naują dangtelį, skriejiką. Įsistačiau. Senasis dangtelis angliuko visai neveik neturėjo. O kontaktai žvaklaidžių (tie iš vidaus) buvo beveik visi gerokai aptrinti ir taip pat pajuodę.

Pasikeičiau dangtelį, pirmas dvi dienas girdėjosi, kad skriejikais tarsi karts nuo karto liečia kontaktą. Atsidariau, patikrinau. Na, kad tikrai. Labai nežymiai. Truputį patampiau po miestą, pasvilinau padangas. Nebeliečia, nežinau, gal prasizulino? Tačiau problema išliko, stabdant prigęsta. Stovint ant laisvų patampai trosą gazo, tai sugeba mažinant apsukas net ir užgęsti. Tachometro neturiu, tai sunku pasakyt iki kiek nukrenta. Bet iš ausies sakyčiau, kad banguoja. Prigęsta atsistato. Pačiam variklio darbe irgi girdisi tokie tarsi prigęsimai. Banguojantis darbas, prigęsta atsistato, prigęsta atsistato. Labiausiai jaučiasi su dujomis. Ant benzino mažiau. Ir tas variklio darbo bangavimas sukelia bildesį, kuris gerokai persiduoda į korpusą. Net pagalvės nelabai padeda. Nusivaliau oksiduodą babynos kontaktą su švelniu švitriniu popierium, supurškiau skysčiu nuo korozijos, skirto elektros instaliacijai. Nelabai kas pasikeitė. Tada radau bagažinėj senas savo žvakes, „NKG“. Susisukau, variklio darbas vis dar prigęsta, užtat ant laisvų nebepavyksta užgesinti. Bet variklis vis tiek purtosi. Truputį jaučiasi ties žvakėmis nesudegusio kuro kvapas. Pro duslintuvą kartais irgi pasmirda. Žvaklaidžiai tamsoje nežaibuoja. SERV nedega, tai kaip suprantu – klaidų kažkokių nėra. Žinoma, dega STOP, aušinimo, tepalo ir stabdžių skysčių lemputės. Visa šita kombinacija degė dar iki tepalo keitimo, kai radau, kad daviklis į variklį nepajungtas. Kaip suprantu, čia pranešimas, jog 10 tūkst. Km pravažiuotą ir resetink kompą.

Šalia variklio radau kažką.... Lyg alsuoklį. Nusilupau gumas, o ten baltos košės pilna. Išsiploviau gumas, kamštukus. Tai... kai suprantu, čia antifrizas patenkantis į variklį? Tačiau tepalo įpilimo dangtelį atsukus, nieko panašaus nerandu. Švaru ir tepaluota. Kompresija kiek šlubuoja, nes nuokalnėj tai laiko ant bėgio, tai nelaiko. Juokingiausia, kad kalnas tas pats, nes dažnai į tą vietą tenka užsukti. Bandžiau ištraukti žvaklaidžius ant veikiančio agregato tai ima purtytis dar labiau, taigi kaip suprantu, jog cilindrai dirba.
Taigi, klausimai:
1. Ar diagnostika tokiam mono purškalui ką nors parodytų? Nes nėra nei borto kompiuterio, nei jokios kitokios elektronikos, kuri leistų suprast, kad viskas davikliais matuojama. Net ir tų daviklių tikrai nėra perdauginusiai.


2. Ar galėtų būt išsiderinęs variklio darbas, po... sakykim tepalų keitimo? Gal būt sintetika netinka tokių metų mašinai? Nes... mažėjanti kompresija, keistos baltos išskyros alsuoklio žarnoje, tepalų nutekėjimas, kurio nebuvo iki keitimo.
3. Ar visgi toliau ieškot problemos elektroje? Gal žvaklaidžiai iš vidaus oksidavęsi, nors nelabai matosi. Bet gal būt blogas elektros padavimas ir netolygiai paduoda degimą žvakėms ar žvakei? Ar problemos babinoj, nors net turėdamas testerį nelabai įsivaizduoju kaip ją patikrinti.

Aišku, viską galėčiau servise priduoti, bet pastarieji mano apsilankymai servise baigiasi tuo, jog kai ima keisti viską, tai vos spėju sustabdyt, šaukdamas, kad daugiau babkių neturiu.

