_______Po EGR pakeitimo (2013m spalio mėn) pusmetį pravažinėjau be jokių rūpesčių. Regeneracija pasileisdavo važinėjant miesto režimu, todėl pražiemojau be vargo ir pirmą kartą. Bet 2014m balandį užsukau į degalinę, užgesinau variklį ir pripyliau pilną baką kuro. Įsėdau, užvedžiau, pajudėjau. Traukos neliko, pažiūrėjau į skydelį – jokių pranešimų. Toks jausmas, kad važiuoju apribotu serviso režimu. Taip važinėjau lygiai savaitę, kuro norma išaugo iki 9 litrų 100 kilometrų nuo pedalo spaudymo su viltimi, kad paspaudus daugiau, trauka padidės. Optimistas
. Bet po 7 dienų pasileido regeneracija, ją pastebėjau su netikėtai atsiradusia nerealia trauka. Automobilis „raudavo“ ir nuo 1000 apsisukimų. Nėra taip buvę. Kuro norma pradėjo kristi akyse. Nelaimei, neilgai džiaugiausi, nes automobilis grįžo į normalų darbo režimą po sekančios regeneracijos.
_______ Sekantis siurprizas išlindo liepos mėnesį, kai netikėtai atsirado serviso ženklelis. Klaida „DF308 Clogged (blocked) particle filter“, meistras sako negerai, taip neturėtu būti. Laukė ilga kelionė, tai nutarėm išvalyti priverstinai. Kitą dieną išvažiavus iš miesto teritorijos už kelių kilometrų pasileido regeneracija . Filtras švarus. Na būna kai po priverstinio valymo reikia pralėkti, kad automobilis pats pabaigtų šią procedūrą „DF312 Speed request“. Vėl pasikartojo panašios bėdos rugpjūčio pabaigoje. Rugsėjį padažnėjo, galutinai strigti pradėjo spalio mėnesį. Bevažiuojant servisas ir klaidos „DF890 Movement drg* particle filter regen.*“ ir „DF308 Clogged particle filter“. Kažkokios nesąmonės. Važiuojant parodyti klaidą, kad tavo automobilis juda, kai turi stovėti.
_______Oficialus atstovas pasirodė silpnai, bet ačiū jiems, kad ėmė pinigus tik už pabaigtus darbus. Pakeitė termostatą su temperatūros davikliu, manėm, kad padės. Jis nestabiliai dirbo – svyravo temperatūra. Bet šis remontas negelbėjo. Na bent filtrą išvalė. Keistenybė – teko jiems priregistruoti purkštukus. Šiek tiek sumažėjo kuro norma. Pradėjom stebėti kas kelias dienas filtre besikaupiančių suodžių kiekį. Važinėjau atsargiai, kad kuo mažiau jų papultų išmetimo sistemoje. Pratempiau dvi savaites pasiekė ~45g, suodžiai kaupėsi tolygiai. Prikalbintas pakeičiau ir slėgio diferencialinį daviklį – nepadėjo. Daviklio kaina 370lt. Filtro mechaniniai defektai (įtrūkimai) atmesti, todėl nežinomybė tęsėsi. Pasikartojus DF308 ir pabandžius išvalyti priverstinai, kompas pakibo ties šia ir dar viena klaida. Bandymas imituoti, kad įdėtas naujas filtras, nei kitos atliktos procedūros klaidų išvalyti nepadėjo. Pakėlė rankas ir pasiūlė pjauti.

Slėgio daviklis
_______Nutariau paieškoti kitų specialistų. Apsišaudęs patarimais autoparduotuvėse, nulėkiau pas visų minimą super specialistą. Padiskutavome su juo apie filtrą ir jo veikimo principus supratau, kad kažkiek išmano. Daug kalbėjo apie jo išpjovimą ir kad plovimas padeda tik labai trumpam laikui. Išgąsdino, kad mechaniškai pažeidžiamas – gręžiamos skylės viduje. Programinę dalį juk grąžinti galima, filtro ne. Prisijungė CLIPą, pabandė numesti esamas klaidas. Nepavyko. Meistro verdiktas – pjauti. Vizitinėje vien turbinimai ir raudonai perbraukti filtrai, katalizatoriai. Pamaniau, kad specializacija jų kita ir mums nepakeliui. Kaina 500lt. Nuvažiavau pas meistrus kurie gelbėdavo ankščiau, bet kaip patys sako turi mažiau patirties. Po paros atidavė automobilį be jokių serviso ženklų ir klaidų. Paminėjo, kad vėl teko registruoti purkštukus. Alyvos nekeitęs pravažinėjau su 7-is priverstinėmis regeneracijomis, tai nėra gerai. Todėl stengiausi daug nevažinėti.
_______Važinėjau iki 2015 metų sausio pabaigos su keistenybėmis. Jei ne serviso ženklelis, tai regeneracija vykdavo du kartus. Vieną dieną išsivalo filtras, kitą dieną ženklelis, kad filtras užkištas. Išvažiuoju į trąsą vėl pasileidžia regeneracija, lemputės užgesta ir 2 savaitėm ramu. Kitu kartu arba vėl servisas, arba regeneracija. Ir vėl du kartus. Važiuoju pas oficialius atstovus, sunkiai priima, bet priima. Bando valyti priverstinai, lieka 25 gramai. Kartoja – nepadeda (pagal tvarką turėtu kartoti po 2 valandų). Keistenybė vėl, paskutinė regeneracija vyko prieš 200km, kompiuteryje išsaugota informacija rodo, kad prieš 1000km. Pavažinėjau pora savaičių. Galvoju viskas. Važiuoju pas mažiau patyrusius. „Nepatyrę“ patarė nusipirkti naują kompą, nes kas vyksta nėra jokios logikos, aš su jais sutinku.
_______Naują kompiuterį atsiuntė iš Šalčininkų. Išimtas iš analogiškos Lagunos 2006, 1,9dci 96kW, variklio tipas F9Q758. Kaina 60eur. Meistrai užtruko savaitę, kol paleido, nes programinė dalis su duomenimis kaip šiukšlių krūva. Vasario 2 pasiėmiau „ratus“. Kaina 120eur. Su nauju kompu jokios lempos nešvietė, net filtro tarša. Rodė 36 gramus (25 gramai plius dvi savaitės važinėjimo, manau turėjo būt daugiau). Trauka silpna, bet po pirmos regeneracijos viskas pasitaisė. Išvažiavau trason tą pačią dieną. Dar po kelių savaičių ir greičių skirtumų trauka pasikeitė į geresnę pusę. Regeneracija vėl pasileidžia ir miesto režimu ir trasoje. Trauka vis kinta į gerąją pusę. Kuro norma sumažėjus 0,5-1ltr/100km (Testuoju autopilotu nustatęs pastovų greitį ir kylant į viaduką – stebiu maksimumą).

Kompiuterio vieta automobilyje

Originalus kompiuteris

Originalus kompiuteris

„Donoro“ kompiuteris
1.Įpurškimo kompiuteris BOSCH EDC16 C3
2.Kompiuterio naujas kodas 8200762660, seni kodai 8200566220, 8200631577
3.Regeneracijai pasileisti reikia, kad aušinimo temperatūra būtu daugiau > 80‘C
4.Regeneracija įvykusi, jei suodžių filtre lieka nedaugiau <15g
5.Regeneracija pasileidžia jei suodžių filtre daugiau >25g
6.Filtro didelės taršos šviesinė signalas daugiau >59g
7.Variklio apsisukimai tuščia eiga regeneracijos metu 900aps/min
8.Regeneracija įjungiama judant 2min didesniu, nei 80km/h.
9.Regeneracijos metu filtro temperatūra pakyla iki 600-700‘C
10.Jei filtro tarša didelė, regeneracija gali vykti iki <20min
11.Ties suodžių filtru guminės žarnelės einačios į slėgio daviklį suplonėja ar nudega ties pirmąja alkūne. Tai nesunku nustatyti, išduoda garsas kaip būtu maža skylė duslintuve. Patikrinkite, jei reikia patrumpinkite.
12.Suodžių filtras koreguoja Jūsų automobilio galią pagal kiekį išmetimo sistemoje. Normalus darbo režimas 20 m3/h - 80 m3/h.
_______ Smulkesnė informacija dokumentuose, kurių pilnas internetas „MR397X7413B100“. (Nelabai suprantatiems anglų, paieškokite kad ir Megane rusų kalboje. Kodai sutaps. Funkcijos gali skirtis.)
_______Visų bėdų pradžia sutapo su baterijos garantinio laikotarpio aptarnavimu. Buvau įsigijęs Šiauliuose „Petrutėje“ „moll“ bateriją, kuri po 1,5m nebeatitiko keliamų reikalavimų. Pirmi požymiai atsirado vidurvasarį. „Petrutės“ vyrai niekaip nepripažino, kad bėda baterijoje, tai ją teko nekartą išimti, įdėti kitą, kol „superbateriją“ įkrovinėjo. Vėl įdėdavom. Teko ir pačiam atjunginėti įkrovai. Ištisa kibirkščių ataka. Net teko tankį matuoti ir įrodinėti, kad pirmoji sekcija nelaiko krūvio ir nusodina kitas. Neitikinau. Žiemą esant šalčiams, užvedimo metu įtampai nukritus žemiau 9V užsiblokuoja klimato kontrolės ventiliatorius. Isivaizduokit kaip reikia važiuoti. Nesulaukęs 3 metų garantinio laikotarpio 2014m spalio pabaigos nusispjoviau, pridaviau utilizacijai „Žalvariui“ – 2lt/kg. Internetu iš „Senukų“ nusipirkau „Varta“. Ir amperažas, ir gabaritas atitiko originalą. Ko nepasakyčiau apie „moll“. Kad tilptų teko mažesnio amperažo imti. Minėjo, kad jau su šia baterija bėdų nebus. Taip gal papuolė prekė nekondicinė, bet ją galėjo pakeisti. Bet vyrai viską darė, kad to nereikėtų daryti.
_______ Nutraukose parodyta, kaip nuo karščio susidėvi guminės žarnelės. Labiausiai tie pirmąja alkūne, matyt ji karščio daugiausia gauna.

Nudegusi žarnelė prieš filtrą.
_______Bandžiau naudoti priemones filtrui valyti. Problemų nebuvo, tiesiog pasinaudojau proga, kai buvo nudegusi priekimė žarnelė. Gal būt nevisiškai teisingai naudojausi instrukcijomis, bet manau, kad neverta. Nebet įpurškus gerai išmirkyti, kad suodžiai suminkštėtu ir lengvai sudegtu. Jei iš karto važiuoti, tai po 2 minučių visi pinigai pavirsta dūmais

Valymo priemonė

Valymo priemonės įpurškimo procesas

100lt virsta dūmais
Statistika: Parašytas GRU — Pen Bal 10, 2015 6:41 pm
]]>